17 Geg | Paskaita „nepatogia” tema
Mokykloje kiekvieną dieną mokomės matematikos, anglų kalbos, profesinio mokymo dalykų. Sportuojame, dainuojame ir net šokame po pamokų. Tačiau nėra tokių užsiėmimų, kurių metu merginos būtų mokomos moteriškumo, o vaikinai – vyriškumo, ir tokie esminiai gyvenimo dalykai, kaip tarpusavio santykiai, lytiškumo ypatumai ir suvokimas, kokie esame skirtingi, dažnai taip ir lieka nepažinti, neatskleisti, neįsisąmoninti. Taip, mes pasirengiame karjerai, išmokstame, kaip reikia gyventi, kad uždirbtume pinigų būtiniesiems savo poreikiams patenkinti, tačiau poreikiai yra ne tik automobilis, stogas virš galvos, kokybiškos atostogos ir spinta, kad džinsai nesivoliotų išmėtyti po visus namų kampus. Ne mažiau svarbus ir psichologinis komfortas, saugumas ir darna toje fizinio komforto aplinkoje, nes tuo, kas gražu ir gera, reikia dalintis su artimais bei brangiais žmonėmis.
Ankstyvoji jaunystė – pats metas mokytis kurti darnius tarpusavio santykius. Ypač, jei vaikystė ir paauglystė prabėgo ne itin darnioje aplinkoje. Būtent todėl į mokyklą visuomenės sveikatos specialistės Editos Gurjanovos iniciatyva ir buvo pakviestas lektorius Julius Mažonas, vedantis užsiėmimus lytiškumo ugdymo klausimais. Savo paskaitose (ir paslaugų ir turizmo, ir transporto ir žemės ūkio skyriuose) jis gvildeno tokius aktualius klausimus, kaip partnerių pareigos, atsakomybės, gebėjimas ne tik klausytis, bet ir išgirsti, mokėjimas atsiprašyti, prisiimti kaltę, gerbti ir užjausti. Neliko neaptartos ir lytiniu keliu plintančios ligos, o kai kuriomis temomis lektorius kalbėjo vien tik su vaikinais, todėl net paminėti jų negalime.
Taip, kalbėti nepatogiomis temomis ne tik reikia, bet ir būtina. Plėskime savo žinias, keiskime ir formuokime elgseną, kad vaikai, kurių sulauksime ateityje, augtų darniose, mylinčiose šeimose, o mes patys gyventume pilnavertį, gražų ir laimingą gyvenimą.